ögonen är själens spegel

Ni kan ju alltid få ta del av lite skolarbete nu när jag ändå är väldigt osams med den där Claudius.
Ni får ursäkta, den suger ganska hårt, skrev den på några minuter igår i en stökig datasal :D


Ansiktet är själens spegel, sägs det ju.
Men jag vet inte om jag vill tro det.
Ett högt skratt kan lika gärna vara ett skrik på hjälp, ett leende kan gömma år av sorg.
Jag skulle vilja ändra talesättet till ögonen är själens spegel.
Ett leende kan lätt klistras på, det har bara med att göra hur bra människan är på skådespel.
Men lyckliga ögon, det måste komma inifrån, från själen.

Kommentarer
Postat av: blodsyster.

johanna,
det är någonting med dig som gör att hur länge jag är borta från dig, eller hur lite vi än pratar med varandra, kommer jag alltid, alltid kunna kalla dig min bästa vän.
jag tycker om dig väldigt väldigt mycket.

2008-04-18 @ 19:10:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0