julstress

Nu är det jul igen och nu är det jul igen och julen varar än nej det var inte sant nej det var inte sant för där emellan kommer bondens lilla kråka skulle ut och åka ingen hade han som Söderström, fru Söderström fru Söderström och lilla mamsel Anders han var en hurtiger dräng flitiger som en tjuv och tjuv det ska du heta för du stal min lilla räv som raskar över isen, räv som raskar över isen, och får vi lov och får lov att sjunga Anders Petters stuga står i ljusan låga alla ljusen brinna då har vi ljus här i vårt hus julen är kommen hopp tralala nej tomtegubbar slå i glasen och låt och spela fiolioliolej, vi kan spela basfiol och lunka på, lunka på, vi har långan väg att vilje ni veta och vilje ni förstå att flickorna i ringen de skära skära havre, med mycket möda och stort besvär, ritsch ratsch filibombombom filibombombom filidunkdunkdunkdunk kom lilla flicka valsa med mig, valsa med, valsa med mig, hopp gosse då mig ska du få men säg vad har du sju vackra gossar i en ring sju vackra gossar i en ring och jänta och jag och jänta och jag vi ska dansa tills solen rinner upp hahaha det går ju så bra men tidigt en måndags morgon.. då var glada julen slut slut slut och därefter får vi fasta tjo!

Nu tror ni att jag är helt dum i huvudet, och det är helt förståeligt. Den ovanstående texten är faktiskt en sång -eller 25 sånger ihopsatta- som vi sjöng i fyran. Och jag svär att hela klassen fortfarande kan hela utantill. De satte sig liksom. Ganska irriterande bara att man inte kan sjunga sångerna var och en för sig eftersom att man alltid kommer in på den sången som kommer efter.
Jag kommer precis ihåg hur stolta vi var när vi stod där på vår första julkonsert i Nacka aula. Vi kände oss så bra, som hade lärt oss alla sånger utantill och någon sång kanske till och med en liten stämma. Och vilka applåder vi fick, för Julstress som den här låten heter..
När vi står där om mindre än ett år så är det vår sista julkonsert. Usch, jag får rysningar! Snart är allt liksom över. Man vill ju att tiden ska gå, men samtidigt skulle man vilja stoppa och stanna här i all evighet. Jag älskar min klass.




Hihi, en söt liten bild från konserten i fredags på några gullungar vid namn
Joar, Hanna, Sofia, Anna, Julia, Elle, (jag), Markus, Martina och Camilla.


 

Kommentarer
Postat av: elle

oh jag visst kan vi den!

2008-12-17 @ 17:09:51
URL: http://typisktelle.blogg.se/
Postat av: Olivia

sv: haha okej om jag måste erkänna så gjorde jag det, men vi tycker lika johanna ;)<3

FETT NAJS!

2008-12-17 @ 20:32:55
URL: http://nikulub.blogg,se
Postat av: Anonym

Jaaaha du, visst vare helt underbart- till jag svimmade ! hahaha good times mina älsklingar!

Puss

2008-12-18 @ 00:35:11
Postat av: Blanca

kommentaren ovan var postad av mej :)

2008-12-20 @ 11:31:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0