livet är som en brustablett, allting löser sig

Jag tycker om rubriken, för den stämmer så bra.
Till slut löser sig allt, det är bara upp till en själv att alltid göra det bästa av situationen.
Nu är jag förhoppningsvis tillbaka, men bli inte chockade om jag tar lite pauser ibland..
Jag har bara inte haft ork, tid eller lust att skriva i bloggen..
Men jag kan ta ochuppdatera vad som har hänt den senaste veckan!

Mtv

Först kan jag ju berätta om själva grejen för er som inte vet.
Jag och Simon var på provfilmning för en reklamfilm som skulle gå på Mtv.
Det gick väl sådär för mig tyckte jag, men tydligen så tyckte de att jag var bra så de ringde några dagar efter och frågade om jag ville vara med.
Och det är ju klart!
Reklamfilmen är för ett program som heter 'Tila Tequila' och handlar om en tjej som blev känd på Myspace. Det är ett slags dejtingprogram, och killarna har ingen aning om att det ska vara lika många tjejer där som också ska tävla om henne.. Och sen ska allihopa sova i en jättesäng och de är typ fulla hela tiden och springer runt i tatueringar och tävlar som sagt om samma tjej.
De som jobbade där på Mtv, skönt folk btw, sa att det verkligen är helt jävla sjukt det programmet..
Jag vill se, men jag har inte Mtv, haha :D
Jag ska alltså vara med i trailers och 'peppa' folk att titta på programmet.
Reklamerna kommer starta om ungefär 3 veckor.

Det här var min dag:

Jag kom dit vid åtta på morgonen, gick och tog en kaffe med mamma till klockan 9.
Sen gick jag upp till Mtv-huset som ligger i Hammarby sjöstad.
Jag satt där i några timmar och väntade, min övningstid började inte förrän 11.20..
Jag fick manuset någon timme innan och det var ungefär såhär:

(står och pratar med en kompis som man inte ser i bild)

-Asså jag vet inte, jag fattar inte grejen för hon är inte snygg. Men alla killarna är helt galna i henne ändå..
Och så är hon.. Bi?!
Och alla killarna och tjejerna ska sova i samma säng och typ tävla om henne?

-Jag vet inte.. Det verkar bara så himla skabbigt liksom..

(nedan är inte manus)

Fast jag sa inte "bi?!" med sån avsmak som det ser ut som, jag sa det i förbifarten, för jag har absolut inte något emot bisexuella och vill inte få något mot mig om jag skulle ha sagt så :)
Jag träffade en jättetrevlig tjej där också som skulle göra reklam för ett annat program, och vi gick och åt på Sandy´s tillsammans. Sen gick vi och provade kläder, vi hade med oss egna.
Först klockan 3 på eftermiddagen fick jag gå ut och spela in.
De blev nöjda efter bara några tagningar, det blev lite ändringar i manus och så..
Det var jätteroligt!

Lite andra saker som har hänt i veckan:


I fredags var jag med Cathrine. Vi hade sjukt kul, först åt vi tacos hemma hos henne med hennes gulliga mamma och pratade om sjukdomar hela middagen.
När klockan var kanske 8 åkte vi hem till mig och gick en promenad runt hela världen typ.
Sen gick vi hem och satte oss vid datorn och chattade med en kille som kommer från Venezuela. Ni som läst min blogg kanske kommer ihåg? I alla fall så skrev vi det här med honom:



image79

Haha, hoppas ni ser vad det står!
Sen gick vi ner till mitt rum och ringde heta linjen i fyra timmar.
Jag har inte skrattat så mycket på väldigt, väldigt länge.. :D

På lördagen åkte jag till stan med Mira och handlade presenter till en hemlig kompis som jag vet läser det här så jag ska inte avslöja något. Hon fyller år på fredag.
Nu känner jag att alla, inklusive her self vet vem jag snackar om men whatever!

Och på torsdag åker vi till Romme.
Lärarna dampar, vi får inte åka med vår kärleksklass 7Mi. Vi är fan samma klass ju, och så sprider de oss över hela jordens bussar.  Fan.
My ska sova hos mig dagen till den dagen, alltså i morgon onsdag.

Och nu ska jag äta, och sen ska jag titta på Gossip Girl och I huvudet på Gynning.
Jag gillar tisdagar.
Stackars den som har läst hela det här inlägget, det är långt.
Pöss!


Kommentarer
Postat av: E L L E

Jag läste :P
Haha tänk om X och X läser?!

2008-02-13 @ 18:01:33
URL: http://ellesapelle.blogg.se
Postat av: Simon

OCh vilka är X och X??

JAg läste och det är inte särskilt synd om mig!!
Kul att det gick bra på Mtv:D

Ha det:)

2008-02-13 @ 19:47:29
URL: http://simoons.blogg.se
Postat av: Cathrine

Hahaha sweeeeet

2008-02-13 @ 20:13:22
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0