and I hope you'll miss me.

Jag tänker inte säga vem det är jag skriver om, hon vet vem hon är.
Du är den finaste människan jag vet, bra på alla vis.
Men på sista tiden har du sett ner på mig, och nu förstår jag äntligen varför.
Jag läste din text, och jag vet verkligen inte vad som har hänt.
Orden tas ur min mun.
Jag vet inte vad jag ska säga för att du ska tro mig, men jag kan inte göra något mer än att bara säga sanningen va?
Det enda man verkligen kan begära av en vän är ärlighet.
Det vet jag, jag har mycket erfarenhet av sådant. Folk snackar som fan hit och dit, man säger saker man inte alls menar.
Men du ska veta, att jag har alltid varit ärlig mot dig. Alltid.
Vad alla än säger är det inte sant.
Det är så konstigt att någon kan säga något sådant.
Jag vet, jag är låååångt ifrån perfekt, jag snackar mycket skit. Men jag har två vänner, min allra bästa vänner, som jag aldrig, aldrig har sagt ett ord om. Den ena är du, vännen.
När jag pratar om dig pratar jag med stolthet i rösten, stoltheten att få känna dig, att få vara en del av ditt liv. Stolt över att du är så bra, över att du har en så stor talang.
Det har varit så skönt att veta att du alltid finns där, även om solen slocknar och jorden går under.
Men nu, finns du inte längre nu?
Som du sa, vi är som två pusselbitar, menade för varandra från början.
Jag har gråtit hela eftermiddagen, på bussen så att alla kollade. Men det gjorde ingenting, för jag ville att de ska förstå hur mycket du betyder för mig.
Ur min synvinkel då?
Vad skulle jag gjort om jag var i samma situation?
Om du gjorde allt för att jag skulle tro dig?
Jo, jag vet. Jag hade trott dig. Fullt ut, för även om du har blod på händerna kommer jag tro dig vännen.
Det vill jag att du ska veta.
Men vet du vad det värsta är?
Det är att inte kunna säga förlåt.
För man kan inte säga förlåt för något man inte gjort, och det vet du.
Det går inte att ta på sig skulden för någonting man aldrig skulle kunna göra, eller hur?
Men jag förstår, om du verkligen tror på det de säger, så vill jag att du ska veta att från min sida kommer jag aldrig ändra mig. Jag håller fast vid det jag säger.
Du får kalla mig lömsk, äcklig och falsk och allt du sa,
men för mig kommer du alltid vara min bästa vän.
Jag älskar dig.

                                                                image28

Kommentarer
Postat av: me

svar : ok ;)

2008-01-15 @ 15:18:20
URL: http://heikkine.blogg.se
Postat av: Anonym

hon är inte värd det johanna.

2008-01-15 @ 20:08:47
Postat av: A M A N D A

det är jag visst, pfft den anonyma jäveln.
jag älskar johanna asabasamycket & förresten så är vi bästisar igen för allting var ett helt jävla missförstånd. allt var en lögn en jävel sagt.
så puss på dig med :D

2008-01-15 @ 20:20:38
URL: http://amandiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0