jag vet att du inte kan motstå att läsa det här.

Såhär trött har jag nog inte vart på länge.
Just nu är jag ganska skönt trött efter att ha sovit en timme, kollat på lite Hitta Nemo och ätit några digestivekex.
Det var gott!
Som sagt var jag ju med Cornelia igår, bästa vän forlife.
När jag kom till henne fick vi ett stört godisanfall och var tvugna att gå till Björknäs för att köpa godis.
Och det är långt.
3 kilometer backar fram och tillbaka, och med min smarta skalle får jag ihop det till 6 kilometer på bara den promenixen.
Vi köpte godis för 50 spänn, och tjocka som vi är var allt nästan slut när vi kom fram.
När vi kommer hem har också resten av familjen kommit hem, förrutom Gordon den tjocke.
Cornelia har ju också en lillebror som heter Milton som är den roligaste människan gud någonsin har skapat. Allvarligt talat.
Han är så rolig, för vi fick för oss att vi skulle busringa till folk, och använda honom som maskering typ.
Så den lilla lilla 7-åriga lintotten ringer till Moa Hedin Ekwall och säger

"aa det är arnes schack",
var på hon svarar "vaaa",
och han svarar "jag ska köpa kod",
 Moa "vaaa, vad vill du?",
 Milton "koooood",
Moa:  "vem fan är det?"
 Milton: "JO JAG SA BARA ATT JAG VILLE KÖPA KORV!"


Faan vad vi garvade asså!
Det blir kul att höra henne berätta om den mystiska mannen som ringde henne ;)

Lite senare på kvällen ringer tjockis-Gordon och skriker i telefonen att det brinner.
HAHAHA, tänker vi, men kan inte motstå att åka till den påstådda eldsvådan.
Så vi satte oss i bilen och körde dit, och mycket riktigt så brann det i hela varvet vid sjömacken i Björknäs!
Jag och Cornelia fick en väldig lust att gå hem, så hennes pappa släppte av oss, och så gav vi oss iväg på ännu en 3 kilometers promenad.
Vi kom hem vid 12-tiden, och vi var båda ganska trötta så vi gick och la oss inom en timme och pratade. Den här helgen har vi nog hunnit prata om ALLT som går att prata om, seriöst!
I alla fall, jag vaknade vid 9 och väckte Cornelia.
 Vi gick ner och kollade på vår nationalfilm, Sällskapsresan. Den när de är i Alperna fick äran för dagen eftersom att vi ska åka till Coermanjeur (och jag känner att det inte stavas så), på påsklovet tillsammans.
 Faan vad jag längtar asså!
Sen gick vi på ännu en 6-kilometers promenad på morgonen.
Och det var sammanfattningen av mitt lilla liv. Hejdå!
SKOJA.

Kommentarer
Postat av: A M A N D A

det låter ... trevligt vännen ") ? XD

2008-01-13 @ 19:59:54
URL: http://amandiee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0