Adolf Fredriks musikklasser

Hur kunde jag sätta mig själv i en sån här sits?
Jag kom in.
I Adolf Fredriks musikklasser, till åttan.
Jag hade aldrig kunnat drömma om att jag skulle komma in, det fanns ju ingen plats ens.
Fast tydligen, de hade ju en plats. Och den får jag.
Ni ska inte tro att valet är lätt, det här är nog det svåraste beslutet jag har tagit i hela mitt liv.
Men jag vet att jag måste, jag måste nu.
Och tack alla vänner för att ni är glada för min skull.
Ni ska veta att hur svårt det än är för er, så är det 1000 gånger svårare för mig att lämna er.
Och snälla, kom inte med massa negativt om AF, det behöver jag inte.
Jag vet nackdelarna, och jag vet fördelarna också.
Så nu, nu säger jag det.
Jag tänker börja.
Tror jag.
Åh!



image85

Kommentarer
Postat av: E L L E

men johanna, det är ju för att vi absolut INTE vill att du ska börja. puselikram!

2008-05-15 @ 16:18:08
URL: http://tidvis.webblogg.se
Postat av: amanda

jag é så jävla glad för din skull !
GO AND KNOW THEM DEAD HUNIEPIEEEEEEEEEEEEE :D

2008-05-15 @ 18:51:55
URL: http://amandhh.blogg.se
Postat av: Mira is in tha house

aaaaaaawwww Johanna!
det är en bigbigbig chans, så du gör ju verkligen inte fel i att testa iallafall, naaathing to luse lixom.. love you

2008-05-15 @ 18:52:22
Postat av: Lisa (7mi)

Grattis! :D
Kommer sakna att ha dig som stöd bakom mig på körtimmarna, haha. :)

2008-05-15 @ 22:39:11
Postat av: hannah

jag är glad för din skull :) kommer sakna dig som fan min älskling, du är för underbar och jag kommer inte klara av att inte se dig i korridoren, min solstråle

2008-05-15 @ 23:09:22
Postat av: Anonym

skulle bara fråga, vad är det som lockar dig så mycket till den skolan? min kompis gråter p.g.a betygshetsen och över pluggandet, de får för det mesta bara sjunga klassiskt och inga roliga låtar och de ska inte ens sjunga i globen längre som de varit så malliga för. Vad är det som lockar dig så mycke till den skolan? Vad tror du är så bra med den?
Jag menar inget illa, men vill ha ett svar.

2008-05-17 @ 16:36:23
Postat av: My

Hej hopp! Jag tänkte bara ge er en liten tankeställare: Jag förstår dig som skrev kommentaren jag syftar på och alla vänner som vill ha kvar Johanna i skolan, men vad hjälper allas negativa tankar om AF i Johannas beslut? Jag sa också saker i början i hopp om att hon skulle välja Ekliden. Men vi ska ju vara glada för hennes skull! Hon har verkligen kämpat för det här och då förtjänar hon verkligen det. Nu har Johanna bestämt sig och då ska man stötta henne i det valet hon gjort.
Inte säga det dåliga hon har framför sig. Man ska ta fram alla fördelar. Jag menar inget illa och jag vet att jag inte är så bra själv eftersom jag själv verkligen vill gå i samma skola som henne men om vi älskar henne ska vi stötta i henne vad hon än gör och i vilken skola hon än går i. Hon har ändå haft det tillräckligt jobbigt angående dethär och då ska vi ju stötta henne. visst?

2008-05-19 @ 15:57:36
URL: http://mmmys.blogg.se
Postat av: Anonym

My,
Jag tycker också att Johanna är duktig som kommit in och kämpat och allt det där. Och jag menar inte att bara ta fram nackdelarna, men jag undrar bara vad AF har för fördelar som inte nacka musik har? Vad är det du, Johanna, tycker är så bra med den skolan? Varför vill du gå där så mycket och vad har AF för fördelar som inte nacka har? Jag undrar bara vad du tror är så bra med den skolan.

2008-05-19 @ 17:52:32
Postat av: My

visst visst, jag förstår hur du tänker, det är inget fel i att du bara vill ha svar men jag ställer bara upp för Johanna. Ni tolkar det olika. Du ställer bara några frågor men för Johanna blir det nog helt annorlunda. Nu ska inte jag tala för henne, hon kan säga vad hon själv känner men jag vill bara henne väl, alla människor i hennes sits skulle haft ångest över det här och då hjälper det inte att tänka över massa frågor. Ingen skola är perfekt, inte ens AF men Nacka har också nackdelar. Jag kan nu ta fram några fördelar med AF som inte nacka har:
- Af har mer musik
- Det är något seriösare
- Fler musikklasser=bättre konserter
- Nyrenoverad fin skola
- Välkänd (Sorry, men det är coolt att kunna säga att man går i Adolf Fredriks. Det tycker iallafall jag)
- Gott rykte (Visserligen Nacka också)
Plus att man byter miljö.
Har du fått svar på iallafall en av dina fårgor nu?

2008-05-20 @ 15:20:09
Postat av: Anonym

Jaa, tack.
Men helst vill jag veta vad nu Johanna tycker.
Och jag vill inte verka dum på något sätt som ger henne funderingar, jag vill inte verka som en bitch som skriver elaka kommentarer bara så att ni vet. ;)

2008-05-21 @ 17:38:09
Postat av: Johanna F

nejmen hörrni, jag tycker vi lägger ner den här diskussionen nu.
jättebra att du frågar om du undrar såklart!
men och my har pratat mycket om det här och de fördelarna hon skrev upp är de som jag också tycker :) så nu vet du det!
byta miljö, fin skola, mer musik osv..
det är klart jag inte tycker att du är en bitch som frågar haha :D
fast nacka musikklasser är också bra förstås, det är därför det är så svårt att byta.
och det där med betygshetsen vet jag redan, det är sjukt svårt i AF, men det ser jag faktiskt bara som en posetiv grej, en utmaning liksom!
puss puss

2008-05-22 @ 17:04:18
URL: http://frostis.blogg.se
Postat av: Anonym

okej, now I know, haha :)
puss puss

2008-05-25 @ 21:20:23
Postat av: Camilla

Johanna, jag kommar att sakna dig så sjukt mycket, men jag stöttar dig, vad du än gör!!

Love you more then words can tell!!

2008-06-11 @ 22:02:47
URL: http://camomilla.devote.se
Postat av: Sofia

Kmr sakna dig väldans, Hoppas vi fortfarande kmr att ses lika ofta, men så blir det säkert inte för vi kmr ha helt olika scheman. Men jag hoppas fortfarande:)

PUSS, ÄLSKAR DIG GMN!

2008-08-01 @ 21:52:01
Postat av: Simon

Okej nu läste jag kommentarerna och senast johanna försökte till af så sa jag typ att det var svårare med betyg och så! men sean förstod jag att det var lite duumt att säga för det fanns ju fördelar. Men iallafall så tro inte at det är jag so är den anonyma personen för det är det inte :P

2008-08-03 @ 18:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0