what a day!

Hej.
Att min hjärna kan vara så envis.
Den vill inte få in någonting om det där satans romarriket.
Okej, jag tycker faktiskt att det är intressant, men något går emot mig när jag försöker lära mig.
Usch!
Och så har jag matteprov i morgon.
Har du någon gång försökt plugga inför ett matteprov?
Ja precis, det går inte, eller hur?
Nej det går verkligen inte.
Jag vet att jag borde skärpa mig men jag orkar inte helt enkelt.
Som sagt var jag och My i Blekinge, Hällevik i helgen.
Då bestämde vi oss för att vi ska bli nyttiga.
Hela månaden ut.

De gyllene reglerna lyder:


*Börja plugga en vecka innan varje prov, minst en timme om dagen. (Wooooooops, skärp dig Johanna!)
*Träna F&S eller jogga minst tre gånger i veckan.
*Gå en promenad efter middagen.
*Inte äta något som har med godis,chips eller glass att göra. 
*Inte köpa något i Miros eller kafeterian i skolan. (Jag köpte en macka och en Risenta idag, fy!)
* Äta ordentligt med mat och grönsaker i skolan, även om det inte är gott.
* Gå ett varv runt sjön på måndagmorgnar innan skolan.

Och frukosten ska bestå utav:

En tallrik gröt med mjölk och banan
En fullkornsmacka med kalkon och paprika
Två glas vatten
Ett glas juice

Snart är väl hela jag en fullkornsmorot.

Kommentarer
Postat av: moa

FIBERMORÖTTER FÖR HELA SLANTEN JOHANNA!

2008-05-07 @ 20:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0