strålande jul, take me somewhere else

Det är höst. Riktigt kallt, mörkt och ruskigt. Visst har hösten sina bra sidor, men jag kan inte göra annat än att längta mig bort till andra platser, andra årstider. Snart är det jul.

Tänk dig att vakna tidigt på morgonen i ett välstädat rum, tassa upp till julstrumpan (jag är säkert den enda som fortfarande kör med den traditionen), lägga sig en liten stund till i sängen och bara känna julaftonspirret sprida sig i magen, titta ut genom fönstret och se snön singla ner från himlen, gå upp till övervåningen där mamma tänt ljus, satt på julmusik och ställt fram lussebullar. Att sätta sig ner med sin familj en liten stund innan hela galna släkten kommer och man äter tills man inte kan få i sig mer. Att titta på Kalle Anka, och skratta på exakt samma ställen som förra året. Och att sen sätta sig och öppna julklapp efter julklapp, och se hur glada alla är.
Jag är sådär barnsligt galen i julen. Jag har alltid varit det. Egentligen tror jag att det är själva längtan jag tycker om så mycket. Att gå hela december och veta att man har det roliga framför sig. Det blir en så speciell stämning liksom.


Kommentarer
Postat av: CAAAAAAAATH

Meeeen jaaaaa nuu har du börjat igen jag har väntat ska du veta!!!!!!!!

puss på dig snäckan

2008-11-12 @ 18:00:00
URL: http://cathrined.blogg.se/
Postat av: Blanca

asså gud tack för en väldigt fin beskrivning, hade nästan glömt bort alla svenska traditionerna :( Hah puss

2008-11-14 @ 08:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0